رعـכ و برق هــاے ذهــن من

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۵ خرداد ۹۶، ۰۰:۴۵ - حمیدرضا وجدانی
    !
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۶، ۲۰:۱۵ - زهرا باقری
    کلیک کن

طعم بزاق مارهای جهنم

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۵۳ ب.ظ




 


سلام دوستان عزیزم روز بخیر 

چند روز که پست نمیزاشتم و بیشتر به وبلاگ های دیگه حتی تو سرویس های دیگه می رفتم و وبلاگ ها رو بررسی می کردم میدیدم اکثرأ از دنیا بریدند و ناامید هستند نمیدونم این منشأ ناامیدی از کجاست ؟ یا مثلأ مورد دیگه ای که ذهنمو درگیر کرد عنوان پست یکی از وبلاگ ها بود " مگر اینکه مرگ منو از این وضعیت نجات بده " نمیدونم چرا یه پیرزن تو وجود من با پتک تو مخ من می زنه که نگاه کن مریم ، طرف چقدر به خودش اعتماد داره که اون دنیا یه هتل پنج ستاره وسط گل بهشت با ویو حوض کوثر منتظرشه اون وقت تو چی ؟ آب های جوش با طعم بزاق مارهای جهنم انتظارتو می کشه حالا یه کوچولو غلو هم کردما بگذریم ، چرا انقدر خودکشی زیاد شده ؟ همین روزهای ابتدایی سال چندتا دخترخانم ۲۷ ساله خودکشی کردند و با اجازتون به درک خودشونو واصل نمودند من کاری به علت این کار ندارم اینکه اعتماد به سقف این ها از کجا ناشی شده ؟ فکر می کنند اون طرف چه خبره ؟ چهار پنج تا پری دنبالشونند که دنباله لباس زمین کششونو بگیرند و ببرند شاه نشین یکی بره براش کباب بزنه یکی هم بادش بزنه ؟ تصور این افراد از مرگ و برزخ و اینا چیه ؟ که طرف عنوان پست رو میزنه " مگر اینکه مرگ منو از این وضعیت نجات بده "؟ برای من همچین چیزی عجیب !!!! برای شما چطور؟ 

۹۶/۰۲/۱۹ موافقین ۳ مخالفین ۰
Matam zade Az sokot

نظرات  (۸)

واو چه عنوانی 😂👌
ولی از شوخی گذشته این جور حرفا بار معنایی خاصی نداره چون که همه سطحی نگرن تو این مورد و اون سمتشو نمیبینن و از طرفی وقتی میگی  خدا منو میت کن ، احتمالش خیلی کمه در لحظه میت بشی واسه همین این حرفا از رو شکم سیریه بیشتر
خاطرشون جمعه کاریشون نمیشه و راحت میتونن ابراز مظلومیت کنن و توجه اطرافیان جلب کنن

بزاق مار های جهنم خدا کنه سرکه نمکی باشه ، من خیلی با بقیه طعما حال نمیکنم علی الخصوص پیاز جعفری ، که افتضاحه 😂
پاسخ:
تنکس 
یعنی اینکه طرف از فرط پولداری آرزوی مرگ می کنه ؟!!!!
شاید فریاد یه اعتراض نسبت به چیزی که اذیتشون می کنه


فکر کنم از تن جهنمی ها تغذیه می کنند نمیدونم الله اعلم 
واقعا هم عجیبه
 خب وقتی هیشکی از اون دنیا خبر نداره چجوری میتونه تصور کنه اون دنیا بدتر از اینجا نیست؟
به چه چیزی فکر میکنن منم نمیدونم!!

پاسخ:
من دنبال اینم که چطور مراقب سلامتم باشم اونوقت اینا عجله دارند که مار و مور  بخورشون ، فکر نکنم اوضاع خوبی انتظارمونو بکشه حداقل من ، این از ما 
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۷:۰۱ حمیدرضا وجدانی
سلام
جایی خوندم که افرادی که به قیامت اعتقاد ندارند فرقی بین مردن طبیعی و یا خودکشی نمیبینن
و خودکشی میکنن تا به نظر خودشون راحت بشن یا دنیا از وجودشون راحت بشه
البته من عذر میخوام از خدا که قضاوت کردم و جای الله رو که بهترین قاضی هست گرفتم
آیا ما در مورد وجود قیامت چیزی میدونیم؟تحقیقی کردیم؟خب بلاخره معاد از اصول دین اسلام هست.
اصول دین هم نمیشه تقلید کرد باید در موردش خودمون تحقیق کنیم.

خدانگهدار
پاسخ:
سلام 
یعنی اینکه اونا پیوسته و آهسته تو زندگیشون می مردند و زنده می شدند و به سر حدی از جنون رسیدند ؟ 
من از این پست میخوام بفهمم اون ها نسبت به اون دنیا چه تصوری دارند ؟ مثلأ تو اون دنیایی که برای همه گوشه گوشه ش مبهم چه اتفاقی قرار براشون بیفته ؟ 

در پاسخ این پست، این جملات از کتابی، به ذهنم رسید:

به خاطر دارم در دوران کودکی آنگاه که در خانه یا مدرسه سخن از بهشت و جهنم می شندیدم، موجی از ترس و وحشت یا نشاط و خوشحالی سراپای وجودم را فرا می گرفت.

بهشت را جایگاهی همیشه زیبا و دلگشا، آکنده از درختان سرسبز و نهرهای پرآب و مشتمل برعامّه نعمت ها و جهنم را سرزمین رعب و وحشت، سوزان و مشتعل پنداشته و از تصوّر و تجسّم آن دو سرور و انبساط یا بیم و اضطراب برایم حاکم می شد.

اکنون که سالیان چند از آن خیالات کودکانه و تخیلات عامیانه سپری شده، در پرتو تعالیم حقّه اسلام دریافته ام آنهاییکه شایستگی فهم و درک فلسفه حیات را کسب نموده و از خود رسته و به حق پیوسته و لذّت دلبستگی به غیر و رهایی از قید خویش را چشیده اند، در بهشت دنیوی آکنده از مهر و صفا و یکرنگی و وفا زندگی می کنند و افرادی که هنوز نتوانسته اند روح غیر خواهی و خیرخواهی را در خود ایجاد کنند و دیو تکبر و خودخواهی را از دل بیرون رانده و فرشته ی انس و محبت را جایگزین سازند، در جهنمِ ترس و وحشت و دلهره و تنهایی هستند و شکی نیست که عرصۀ قیامت و یوم الحسرتِ ساکنان بهشت و جهنم جاودانی نیز جز طالبان نور و نار(آتش) دنیوی کسان دیگری نخواهند بود.

بهشت و دوزخت با توست در پوست / چرا بیرون زخود می جویی ای دوست

(پوریای ولی)

پاسخ:
یعنی شما می فرمائید کسانی که خودکشی می کنند بهشت رو درک کردند ؟ فکر نمی کنم این حرف بر این قشر صادق باشه 
این استنباط در این متن کتاب نبود که.
نوشته:
کسانی که شایستگی فهم و درک فلسفه حیات را کسب نموده و از خود رسته و به حق پیوسته و لذّت دلبستگی به غیر و رهایی از قید خویش را چشیده اند، در بهشت دنیـوی آکنده از مهر و صفا و یکرنگی و وفا زندگی می کنند 
و افرادی که هنوز نتوانسته اند روح غیر خواهی و خیرخواهی را در خود ایجاد کنند و دیو تکبر و خودخواهی را از دل بیرون رانده و فرشته ی انس و محبت را جایگزین سازند، در جهنمِ ترس و وحشت و دلهره و تنهایی هستند.
و اینکه کسی که اهل بهشت هست، در دنیا طالب نور و ... بوده( وصفی که در بالا گفته)  و اهالی دوزخ در دنیا طالب زشتی بودن.
زمان حکومت پیامبر (ص) میگن شرایط جامعه به گونه ای بوده که انگار بهشته.
میگه در حقیقت بهشت و دوزخ چیزی جز تجلی اعمال نیست.
پدر بزرگم یه شعری میخوند با این مضمون که:
ای واعظ! من رو از جهنم نترسون! اونهایی که تو جهنم میسوزن، آتش رو از اینجا با خودشون میبرن.

پاسخ:
با خوندن این شعر پربار و زیبای پایین متوجه منظور مطلب شدم مرسی آقا /خانم ۶ 
اما موضوع من خودکشی بود 
سلام عزیزم...این افراد به جای اینکه به صاحب زمان(حضرت مهدی)دل ببندبه این دنیادل بستن...کسایی هم که به این دنیا دل ببندن اخرش اینه...فقط خودشونو نابودمیکنن کسی اسیبی نمیخوره...من اونروز تو ی کتاب راجب این چیزا میخوندم که نوشته بود کسایی ک مشکل عاطفی دارن ولی از لحاظ مالی و شهرت واین چیزا حرف ندارن همیشه تنهان ودر اخر خودکشی میکنند...اینااسمشون مسلمانه نه چیزدیگه...البته خداهم که مهربونه شایدبخشیدولی بعداینکه عذابشوداد...بهتره خودتو زیاددرگیر این چیزای بی ارزش نکنی هرچقدرم بخوای بگی اشتباهه یا ثابت کنی ک دارن اشتباه میکنن نمیفهمن...خودتوبخاطر چیزای بی ارزش اذیت نکن...البته میدونم فقط نوشته مینویسی و یه جورایی نظرخودته یا...ولی فقط بنویس وفکرنکن راجبشون وخوش باش وسعی نکن توهم مثل اونابشی...
پاسخ:
سلام 
اوهوم موافقم مرسی که اومدی اینجا عزیز دلم ، نه اینجا فقط نظرمو می نویسم همین 

این افراد اگه میدونست عذاب خدا بدتراز سختیهای این دنیاست هیچوقت همچین کاری نمیکردن...کامنت اقایاخانم6هم عالی بود البته اولی منظورم بود همونکه میگه این استنباط دراین متن کتاب نبودکه.....این کامنتش منظورمه...دقیقا به نظرمن خیلی هم ربط داشت به موضوع خودکشی...یکم دقت کن اگه این افرادواقعا درک میکردن حقایق رو دست به خودکشی نمیزدن...وبلاگات خیلی پرمفهومن موفق بشی...
پاسخ:
بله ، دلیلی برای خودکشی وجود نداره چون دنیا ارزش نداره 
هعی گگگگگگگگگ
پاسخ:
:-(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی